::sayangsaya::

Monday, May 23, 2011

bebelan Jam 3



*maaf entry tidak menggunakan bahasa malaysia sepenuhnya dan entry bersama dialek-dialek bahasa monolog dengan diri.(okey, merepek)

urm..
terpisat-pisat mata orang lain. mata wa segar bugar jep. musykil la. oho.hari ni letih tahap tera balik meeting terus syahid lepas zohor jaga balik dah jam 6. adess=,=' (sebab tu sekarang boleh hapdate entry jam3 am.)

Hari ni teda apa. cuma hilang mood. dia mungkin saja tertinggal di dewan manjalara semalam? aha. mungkin saja. ( semalam dinner OT kat manjalara.ha. noticedthatberceritatanparasa)

lalalalala~fuhh!!!
mana mood ni???
teda juga tu...hurm.. bercerita dan bercerita. nak cerita apa yup?

okie. gini je la. received a message from ma senpai.
" thanx sebab HA & the gang dah mengubah diri abg jadi seorang INSAN & HAMBA"

okie. sila noticed. diri sendiri terpelik-pelik memikir apakah maksudnya? mungkin saja ada cerita disebalik HA n the gang pernah lakukan masa dulo-dolu kala. maka, diri pun bertanya, tapi teda pula jawapannya. bukak lain cerita. waaaaaaaaaaaaa~~

1) Mengubah.

Inni..(sesungguhnya) HA n the gang xubah apa-apa pun. Semuanya DIA yang Berkuasa. Berkuasa atas setiap hati-hati manusia. Mengubah diubah dan merubah.. tertakluk pada kondisi. Mengubah? kalau DIA tidak mengatakan Kun fayakun. maka teda juga.

2) Kami berubah.

Yep. change for good ain't a crime. dari dulu lagi.( since baca novel hlovate) wa sangat suka quote ni. Sangat bermakna. Kita nak berubah untuk kebaikan. Bukanlah satu jenayah( direct translationnya) tapi bergantung kepada kita untuk menamakannya sebagai apa. Bagi diri, tak salah nak berubah apatah lagi untuk kebaikan. Salah ker kalau kita nak berubah dari jahil kepada mengenal Pencipta?? Berdosa ke dari kita free hair nak berubah pakai tudung menutup aurat( bukan kepala/ rambut jep) sedangkan hakikatnya itu yang dituntut oleh Allah SWT.
boleh kira kena hantar masuk jail ke kalau kita ni dari biasa-biasa amal ibadatnya yang banyak culasnya nak berubah nak jadi orang yang melaksanakan ibadahnya dengan sesempurna mungkin?
Agak-agak aci ke kalau kira macam tu? habis tu bila lagi kita nak berubah? takkan nak tunggu rumah kata pergi kubur kata mari. Ingat, hidup kita ni teda sepa tau bila end of journeynya. hatta orang itu cendakiawan pun, dia tak tau bila masa kematiannya. Maka, tak salah tak dosa, tak rugi dan tak luak apa pun jika kita hendak berubah.

Ada certain orang pegang, selagi hati rasa xleh nak terima, maka xboleh nak buat, nanti tak ikhlas.
Bagi wa la kan..lagi tak buat lagi tu la tatau bila hati nak ikhlas. Lagi xpaksa zaman bila pulak nak dapat ikhlas tu. buat dulu. ikhlas datang kemudian. bila hati dah kenal betul, masa tu baru boleh nilai, ikhlas atau tak apa yang kita lakukan.

wa bukan la orang yang baek sangat nak bebel ni. ni pun sekadar peringatan buat diri sendiri jugak. sampaikan untuk orang lain, nanti kalau kita lupa, sekurang-kurangnya ada orang yang nak tolong tegur.

3) diubah?

apa yang perlu diubah? sikap hari ni. sikap untuk menanti hingga sampai seru. Hidayah perlu dicari.dan ia takkan datang bergolek kepada empunya diri. Even yang dah mendapat hidayah, berdoalah agar Allah tidak membolak balik hati kita dari mendapat petunjuk dan rahmatNYA. sekali Allah tarik balik hidayah yang diberi..wallahu'alam.



*rasanya dah pendek. tapi kurang padat. maaflah. pemikiran di tiga pagi. lagi 6 minit menghapiri jam4. tahniah. semoga tidak terlajak besok pagi.
aha. Sukan OT bermula jam 8pagi.







^SUKA^
www.tips-fb.com

1 comment:

  1. lama tak datang sini.haha!bebelan yang memberi manfaat,takda salahnya.

    ReplyDelete

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger