::sayangsaya::

Sunday, February 20, 2011

muhasabah

kering..
kosong..
jauh..
sepi..
Allahurabbi...

apakah noda hitam terlalu banyak meliputi hatiku?


Illahi Ya Rabbi.....
Aku perlukanMU dalam setiap langkah ini..
mohon jangan KAU biar aku terlepas ke dalam lembah fana dunia..
moga aku sentiasa dalam lingkungan rahmatMU...

Ya Rabbal Jalil..
Aku tak kuat nak menapak di dunia ini ..
melainkan ENGKAU meminjamkan aku sedikit dari KEKUATANMU yang banyak itu..
Aku tak mampu melangkah sendirian,,
melainkan berdamping dengan insan yang langkahnya juga menuju kepadaMU..
Aku pohon..
Ya Rahman Ya Rahim...
jangan KAU biarkan aku tersesat ke lembah kegelapan..
sungguh..takut..
walau diri belum cukup sempurna menjadi hambaMU..
tapi..
aku masih mencari kekuatan untuk berusaha menjadi hambaMU yang solehah..

Allah..
berikan aku kekuatan hati menghadapi setiap mehnah ini..
Ujian KAU hadirkan ini sebagai tarbiyah..
namun..
aku gerun menghadapi ujian kesenanganMU Ya Allah..
kerana dalam senang alpa menjelma..
dalam tawa..menjauhkan aku dariMU..
nauzubillah min-zalik..

Tawa itu penawar duka..
namun adakalanya..penyebab nestapa.

Allah..hatiku kosong..
aku tak mampu merasai dekat denganMU saat ini..
apakah ujian ini aku mampu hadapi Ya Allah..
sebagaimana harusnya aku menghadapi ia Ya Rabbi..?
sungguh..
diri terlalu alpa dengan dunia..
Allah..
malu aku berada dibumiMU ini..
malu aku memilik jasad ini..
malu kerna aku terlupa sesaat siapa yang memberikan ni'mat ini..
malu kepada alam yang selalu bertasbih kepadaMU..
malu kepada anak kecil yang hatinya suci tanpa noda..
malu ya Allah..
malu...

^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger