::sayangsaya::

Wednesday, February 16, 2011

bicara hati..4

Assalamualaikum...
Bicara bersambung kata..
Alhamdulillah bini'mati tatimmussolihin..
syukur segala puji bagi Allah atas nikmat yang telah dikurniakanNYA.
Alhamdulillah masih dizinkan untuk diri dan anda terus bernafas dan berblog walking kedinding saya yang comey sikit-sikit ni.huhu.http://www.emocutez.commaka selesai dan tamatlah suda perjalanan dua minggu yang terasa sangat panjang.

Pertama dan utamanya, alhamdulillah sebab Allah berikan diri kekuatan untuk menghadapi setiap satu perkara yang didatangkan kepada diri. Dilamar menjadi calon MPP 2011/2012 terasa beban dipundak..tetapi Allah sematkan dalam hati..apa jua yang datang niatnya hanyalah satu..untuk agama dan dakwah disini..sungguh, kalau teda sahabat2 sefikrah..yang menyokong diri dari anterior, posterior, dan segala 'rior'..mana mungkin diri mampu teruskan berdiri disini. Maka selepas hampir dua minggu lebih berada dalam keluarga baru..(Islamic Friendship Society-IFS- masih dihati..)maka pada tarikh keramat, Hari Kelahiran Nabi Muhammad SAW, 12 R'awal 1423 H bersamaan 15 Februari 2011 tepat jamp 0406, segalanya telah terjawab segala teka teki yang bersarang dihati. Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang terbaik buat diri..DIA beri peluang untuk merasa perasaan berada dalam barisan pemimpin, walau hanya seketika cuma.Alhamdulillah bin'mati tatimmussolihin..perasaan terbeban, gentar, cuak,risau,bangga, takut..semuanya berbolak balik didalam hati. Pesanan yang satu..bila menghadapi situasai yang sedemikian..ikhlaskan hati..Jangan terlalu taksub mengejar pangkat dan jawatan, tetapi nilai disebalik position tu dilupakan dan niat utama tidak ikhlas dalam menjalankan amanah.

Maka teka teki berjawab. Diri hanya sebagai sekreteriat, namun begitu,,undian yang diperolehi walaupun tidak sebanyak sahabat-sahabat lain..ia tetap satu amanah dari mereka buat diriku. Dengan undian 400++ itupun sudah cukup terasa, ada insan yang sudi memangkah undi untuk diri? syukran kathir..Moga Allah permudahkan diri untuk menyampaikan hajat-hajat kalian untuk terus menebarkan dakwah di kolej ini.

-entri bakal disambung kemudian..-
moga diri mampu berkongsi sesuatu buat anda yang membaca, insyaAllah.

^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger