::sayangsaya::

Thursday, December 17, 2009

kuchewa


perhatian! gambar ini hanya hiasan semata-mata. tader kena mengena dgn pika.
okeh.
hurm.
tajuk entry sangat santeekk~
entah.
spatotnya pika wat entry pasal AWAL MUHARAM.
tapi.
sebab..
KUCHEWA
entry ni tercipta.




hari ni last day menaruh harapan
bergunung utk men'setel'kan masalah dengan pihak2 berwajib dan besor2. [besor
sgt ke? nth. hari ni taberperasaan untuk bergelak tawa atau gelak keji atau
sebarang gelak]

mulai pagi tadi. berhubung dengan pihak pertama berkenaan dengan S.T.U.D.Y pika. mereka..pihak SPA. pihak yang telah mengundang kekechawaan pertama pika. [ orang lain dapat itu satu rahmat.
tapi pika akan berfikir banyak kali..macam mana buley dapat??sumthin wrong sumwhere ]. dengan kechewanya mereka menambah kekechewaan itu bersiram kemarahan.

" kamu jangan pandai2 nak tukar ye. ape2 hal pun tunggu surat dulu." memang nada marah habes.

WTH la. aku baru bertanya, macam mana? sila tolong faham dengan soalan. adakah kamu tidak belajar bahasa malaysia atau terlupa mengambil SPM subjek
BM? sebab jika kamu ambil kamu mesti faham dengan soalan yang dilontarkan itu. [ toneless disitu. pahit sikit.]

kemudian, dengan kesebalan itu. pika menyabarkan hati, ku gagahkan diri untuk menghubungi pihak kedua. RCMP. alhamdulillah, lebih sopan. okeh. S.O.P.A.N. takisahla dia bahasakan aku adik pun..memang kenyataan. [jadik mude pun
takkan tamau??nak senyum sikit disini.=).dah.] bercakap dengan pihak pengurusan bahagian pinjaman dan tajaan. tapi dia tak dapat membantu
dengan banyak. dia pun taberkuasa untuk itu. dia hanya mampu menyuruh pika
berhubung dengan pihak ke 3. hurm. baikkan pihak k2 ini?

hurm.dan inilah mengundang kekechewaan pika ke tahap infinity sehingga terpaksa entri ini tercipta. kechewa sangat dengan maklumat yang disampaikannya. dia pun sopan. bagus. SOPAN. tapi berita dia menikam ke lubuk hati. huhuu~

dia cakap tabuley. dia cakap kena blaja fisio 6 bulan dulu baru buley tukar mana2 yang pika nak tukar. [ kechewa?? MACAM NAK PUTUS NYAWA http://emo.huhiho.commengalir la air2 kat mata yang cantek ni.huhu] kenapa sangat lama?? tabuley ke kalo tukar je?? tabuley ke kalo buat surat rayuan?? yang pihak k2 tu cakap ade je student tajaan kkm kat sana.


YA ALLAH.
ujian apa ini YA Allah?
redakah aku dengan ujianMU ini?
apakah yang selayaknya untuk diriku ini Ya Rahman.
diriku yang hina ini,
memohon petunjukMU,
Ya Allah. Ya Rahman. Ya Rahim.
tunjukkan lah apa yang terbaik buatku dan agamaku..
moga aku reda dengan setiap ujianMU ini.
amiin~

sungguh.
mengadu pada manusia, tak ada yang mampu bertahan lama.
mengadu pada DIA lah yang terbaik dan mendengar segalanya.

^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

::COMPLETEd::