::sayangsaya::

Wednesday, September 30, 2009

Mahsa-orientation

assalamualaikum!!!

okeh..ho2..hari ni bpe hari bulan ek???urm...okeh..pika mengalami insomniakah ini???jeng jeng jeng.. entah la...kepenatan melampau agaknya..ngaaa...

huhahu..hari 2nd day orientasi kat MUC..okeh..[MAHSA UNIVERSITY COLLEGE]..
poyo jek pika..itu pun nak proud to be semacam jek..bukannye oxford uni..ngaaa..[huh..apa ai pedulik..mana je blaja situ la yg patut dibanggakan..betoi idok???!!??ngeng ngeng ngeng~

okeh2..back to intention asalan..
[hahaha..ni dual coz our Vice-Chancellor galakkan kitorg berinteraksi dalam dua2 bahasa ni..hamek la kamo bahasa rojakku~..ngaaaa...tetibe terlapo rojak pulak.]

ahhhh...forget about him for a while..ni nak berkisah pasal batch seangkatanku~~*siyesly..two thumbs down*..gilak korang menge'chiwa'kan haku~~..beginikah akhlaknya bdk2 pvt..aku tau la..memasing bayar yuran memasing..ske hati memasing la..tapi..as a student..dala bebudak health sciences..habit macam hape nth..*sorry to say..tapi..thats da true*..saya kuchiwa to infinity..puhliz la boys girlz...behave ur self okeh,,

whoa whoa whoa..pika..gaya menegur macam kamo tu baek jew..[huhu~ yala yala aku pun bukannye baek mana..tapi still kelogikan akalku ada..oooouuuuuhhh...adakah saya terlebih blaja subjek sivik atau mereka yg terkurang blaja subjek sivik???]..oh PiKa apa kamu karut marut neh..adessshhh~


okeh2..stop it pika..masalah jiwa kacau melanda gayanya ni~

okeh..1st day daftar..tader apa sangat..cuma talk yg sangat la buhsan~..haha..penat otakku nak mentranslatekan segala bagai yg dorg bebel..kesian kesian~~[almaklum lah...ai punya BI sudah berkarat..bertapa lama sangat..speaking pun tunggang langgang..senget~]
kat sini speaking dorg berabuk~ 24/7 aku pun jadi hurmmmm...maleh la jugak. kadang redah jek ngn BM. tapi segan gak so kadang2 aku diam jek. 1st day tak start apa2 lagi..
next day..
which is semalam..I met my course mate. okeh...for my intake malay buleh kira ngn jari kucing jek..[hohoho..hyperball betoi ah~..jari alien pujn buleh gak..ngahaha...]..for physiotherapy there only are 4 malay students. the rest are indian and chinese...tapi sebab terpengaruh dgn semangat one Malaysia our PM..our chancellor..vice and college..ai redah je la memupuk semangat one Malaysia..not to forget inche frodo yg bersemangat habes kdg2 menyeru menaekkan semangat one Malaysia kat dinding menempeknya..hohoho~credit to inche frodo~euuuuhh yeaaaaah*

okeh..my group mate..for this orientation week..hurm..nak canang la nama korang..masa 1st bagi2 group tu ktorg dibahagikan kepada 4 group. so 1 group ada dlm 16- 17 org la..ni yek kanak2 ++ mak n ayah knk2 -to-be

1) nikitta~[niki sorry if i spell ur name wrongly~ cuz mmg i tak tau pun..foreign student from india]
2) geeta
3) farah
4) ika
5) PiKA..[its me okeh~]
6) krishna..[cmni kot eja..]
7) nashreen[bkn melayu yek]
8) shamini
9) shi la [chinese..tapi nama cm melayu..aku pun kopius eja nama dia cemana..]
10) baizura
11) arvien
12) low vun..[tapi bnyi mcm lovin la dia sebut..aku engt2 lupa tgk nma dy kat list tadi..]
13) ravin..[handsome..hahah~sengal la kamo..]...

aku egt 3 tu cm serangkai ouh~~semua adek beradek vin2..ngeee=D

14) jack..[pastinya bkn jack sparrow cuz jack ni sengal alam. his fav word is ' nikotin'..senget~]
15) arif..[ni la setunggalnya malay boy dlm course aku]
16) saravanan..[okeh..pgl sara jer..haha..tomei2..baek lak tu..haha..abeh ah..]
17) syaiful..[men in black la pakcik ni..hari2 dtg pakai baju hitam..tak panas kot.ntah~]
18) nail..[or nil???aku pun tatau..tapi nama dia mmg unique semacam.hu~~]

haha!! ai nak berbangga. ai buleh ingat semuanya. tader catat kat mana2 pun tau. ai sangat susah nak mengingat nama anda. tapi bila da ingat insyaallah tak lupa=)

hiu~ tapi bila pecah group..i become as a group leader~~~cheeeesssssss..hate it.muamuamua..
say gudbye to ravin~~wuaa22..haha..senget~

okeh..lepas tu ktorg berpecah lagi..jadik la 9 org..
1] saravanan
2] syaiful
3] arif
4] nail@nil??wateva~
5] me =]
6] ika
7] farah
8] niki
9] geeta

tapi..hurm..hurm..

taper la..tukar citer,,
semalam maen erm,,,ala-ala treasure hunt la..tapi sebenarnya main objective nak introduce ktorg ngn area kolej ni..tapi maleh betoi group mate aku ni..hohoh~~lantak la korg nk kata pe pun aku kata cmni..janji aku bahagia..hohoho..gila punya gemalai..lastly copy jawapan budak group sebelah jek...semalam ada la aku sempat bersuai kenal dgn pakcik guard kat blok A tu..hehe.

antara soalan2nya..
1) apakah maksud mahsa?

2) jika saya nak mengupah seorg pembantu rumah, kepada agensi manakah saya perlu dapatkan maklumat dan blablabla~..xengt ah.

3) dimanakah orang melepaskan rindu cara lama? apakah bukti anda berada di sana??

4) maksud beras mangkuk??

5) berikan alamat en. rashid hussien??[siapa la pakcik ni??]

hohoho..soalan2 yg agak senget~..
1 ; malaysian allied health sciences academy
2 ; imegresen dan fomema
3 ; pejabat pos
4 ; rice bowls restaurant
5 ; RHB bank~[senget~..aku punya la pikir sape ah pakcik ni..pehal sampai nak kena cari alamt dia lak..famous sangat ke sampai semua orang kena carik dia..hohoh..skali mmg pun..hari2 org nk dtg kat dia nk amek dwet..wahaha..siott!!]

urm..hari ni..
letih la jugak lagi. kenapa la korang kejam. sakit hati la weyh~~..sedih giler ngn korng..kalo tak ske aku jadik leader ckp jek kt mr.soundrajah tu..dia komfem dgr giler..sbb dia mr.sound. ni tak...korang aku mintak buat skit yg tu tadi korang tanak.tanak sudaa.,,aku tanya sal mende alah nak present tadi tu korag buat memaen jek..memang ah korang yg bagi idea kuar tenaga nak menulis melukis sgla bagai tu...tapi at least dengar la sket pe org nak cakap..ni maen buat dek je..aku bagi makan kayu deck baru tau~..hu!!

HURMMMMMPPPP~~`
pe je la korang..habis je minggu ni kita da tak jumpa. smoga korang berbahagia yek hidup. yg muslimah tu jaga2 la aurat. aku agak la segan bila non muslim bleh cakap 'ey tutup aurat' ..
atas sebab sorg ni masa mewarna dia menundukkan diri ke lantai lalu ternampak segala lorong2 xsepatutnya.
tau pu awak sensitif bila si non muslim terkata about aurat.tapi still pakai jugak macam tu. c'on la...practice islam in our life...jgn biarkan islam hanya di atas IC.

yayayaya..i know..bila kita melangkah keluar dari kawasan sendiri, kita akan lihat lebih banyak lagi perkara utk kita timang2 kan di dalam fikiran utk kita cerna dan kita simpan serta untuk kita gunakan bila masa memerlukan...ada paham???...kita tak boleh expect everybody just like us, tak boleh jugak misjudge dorg atas apa yang kita nampak. kita tak kenal sedalam mna..so..berbaik sangka lah kita..' husnuz zhon' okeh..[haioh~~ejaan ni tatau la betoi idok~]

okeh..setakat ni jek dulu.
ps: tadi petang aku majuk ngn bdk2 sweet valley tue..hah ha..tapi malangnye si ika sorg jek yg sedor~ kuchewa ag~~~ouuuhhh~...haha[ sweet valley to nm group aku.]

siyesly aku tatau nak kata cemana..tapi adakah aku hipokrit ngn korang??

aku majuk????jeng jeng jeng..cliche kew??aku pun manusia...pempuan lak tue..hah ha..phm2 la sindri~

okeh..sangat happy dpt keje ngn sume group leader tadi. memang dorg besh giler~,,okeh..ofkoz ada ravin..hah ha. senget~
siyesly dorg sangat creative and friendly.=)
esok pegi JUC jumpa dean of physiotherapy.
esok jugak kena siapkan sumer2 utk rehearsal for closing ceremony.
esok jugak ..nak buat apa yek????????????
hurm..
tengok ah dulu..tgk je pe nak jadik esok.
doakan yang terbaik utk aku,
sangat selesa ngan kak sha. sgt baek. akak yg baexx~

okeh. may ALLAH bless.

pss: haioh. naseb ah korg membaca ni. font dia da tunggang langgang. maleh aku nk edit balik. ngntok~~~,,

^SUKA^
www.tips-fb.com

3 comments:

  1. gle punye panjang seyh..pnat nak bc!

    ReplyDelete
  2. hahaha....aku punya la curious nk taw sal alamat en rashid hussien tu.....

    rupa2nya....

    RHB bank!!!!!!!

    haila... ni la efek drpd kurg membaca pgetahuan am...hahahah...

    moral for today: rajin2 la bca pgetahuan am... =)

    ReplyDelete
  3. ngaaaangaaaangaaaa..
    ho3..
    tu ah..aku punya ah curious bertanya kat pak guard tu,

    ' pakcik en.ramli hussein tu sapa eh?'

    pkcik tu pun cm ape nth..ckp..org dlm kot, cuba la try tny kt kaunter kt level 6..'

    ' okeh..'

    blablabla..hah ha..2nd time tnya..haha..dia kat bank..haxhaxhax~..

    senget ouh~

    ReplyDelete

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger