::sayangsaya::

Thursday, August 6, 2009

~sebget_benget~

assalamualaikum..
kepada yang beragama islam selamat menyambut NISFU SYAABAN.
YA ALLAH, sungguh di hari nisfu syaaban ini terbuka segala ruang untuk menghadap dan bertemu ALLAH AZZA WAJALLA.
diri terasa rendah dan terlalu hina nak bertemu dengan PENCIPTA.
Ya ALLAH..
sesungguhnya..
aku hanya mampu memohon dan merayu agar KAU pinjamkan aku KEKUATANMU.
sesungguhnya.hambaMU ini, tak terdaya nak menghadapi dugaan yang datang.
kerana itu, dimohon dan dirayu agar KAU pinjamkan aku KEKUATANMU yang tak terjangkau itu.


urm..hari ni..starting my day with A QUOESTION.
WHEN WILL I GET THE OFFER LETTER?


then..soalan tu terus bermain aci kejar dengan otak aku yg tengah senget benget semacam jer neh..[erk..ha.sebut itu semedang. senget sungguh baru tau,,,nauzubillah min zalik..tamau]
pastu sebab dah tunggang terbalik menanti bila pakcik posmen yang handsome macam ayah kawan baik aku tu..[er..xceli..aku kurang pasti la muka pkcik posmen tu..n muka ayh kwn baek aku juga?ayah sapa?kawan mana?..erm..nt kita geledah balik kapasiti memori zaman kanak2 epal dulu..(~,?)]

back to the cherita.
soalan tu terus berkejar.macam maen polis sentri pun ada gk gayanya.
tapi tiba2 ter'stop' bilamana ternampak w1mesej diterima drpd wonderwall.
dan dgn segera hamba mendapatkannya.

sengetbenget.(SB)..WD wonderwall

SB: erm bz tak?
WD: tak, kenape ni?
SB: nak ckp.

tnpa dtunggu2 jwpn leh ke tak..trus je call, sekali WD cakap jp nt tefon lek, nk off smthn.uhuhu..sedehnya.hilang sebak sikit, ++sebak square.

then WD watla mc[misscall ye]..terus hamba disini cll.
SB: WD org riso ni[masa neh dah sebak tahap kronik dh..slalu betol mood naik buaian..xpaham2..]
WD:npe ni?
SB: org nga tgu surat tu, tp dia xsampai2,smlm org cll tmpt tu tp drg tak ckp pe yg nk tau.dorg ckp nk cll lek, tp xde pun.

dan kesebakan tu terus menjadi BAH.bah satu baju,haru.leleh boleh pulak g dok dpn cermin.

WD kata aku WENG2..[=senget jugak]..memang pun.bila masuk part study mmg otomatik masuk zone senget. tapi mmg senget pun sbb ni psl stdy, not men..[in my kamus..its ok
senget bcoz of stdy..but if bcuz of men..memang sj nk cari maut la.]
tp xkisah la...jnji aku dapat yg tu aku pueh. tp masalahnya xdpt lg. dan esok kna cll lgi.YA ALLAH moga dipermudahkan.

lepas tu da abeh bercakap-cakap dgn WD, ktorg bukak cte dy lak..dy pun sama je, weng gk, pasal apa..xpe la aku je tau.
pastu
malam td..before ke masjid[malam ni aku sayang sangat diri aku sbb dia tergerak hati nk ke masjid..(T,T)]

aku dapat 1 berita..along aku..[bukan serbia.ttp aku rasa kalo serbia lagi baek dari dia.]
dia maen kayu 3.mangai punya kezen.wife sikit pny lawa, anak da 1..apa la senget sangat otk dok kawen ngn jnda tu..[duh..the devil in me dah ber'aura-aura' nak kuar.] .tapi sungguh, aku angin gila ngn mangkuk setengkat tu, kenapa?kenapa?dan kenapa?dia pun turut senget ke?
aku tau tak baik nk nyebok rumah tangga org..dan harap tangga rumah aku nanti dijauhkan dari macam tu..kalo tidak..uh..nauzubillah min zalik...
tapi kesia..kakak sepupu ipar aku ni baik.anak pun baik.nakal budak bese la.
tp tak faham kenapa along perlu buat mcm tu, sbb along ni macam serbia ke?tak jugak.tak de demand apa2.nape maen kayu tiga.laeen kali nak main..cakap awal2..ktorg leh carikan buluh ke?balak ke?jati ke?takat kayu2 kecik tu nk buat apa.[urh..tengok..dah weng2 pulak..]
YA ALLAH sungguh..
pejam je mata ni, bangun je esok pagi..
doa semuanya selesai..
jumpa kunci nak buka pintu kekusutan.
ameen..
may syafiqah rest in peace..[ingat mati tak pa.]
may my kezen n my WD find their best solution for their problemo
and may syafiqah get another chance to berjuang di medan ilmu.
ameen.
^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger