::sayangsaya::

Wednesday, May 4, 2011

entry tiada hala


just that.
what for?
me myself also don't know.
just need strength from HIM.
only HIM.
the only ONE know me the best.
never ignore me.
never hurt me.
never forget me.
always know what is the best for me..

Just smile.
because it is just for a while..
because there's no one knows either we can smile anymore or not after this..
after this moment..
after we wake up..
no one know.

just smile..
even just for a while..
a smile can change a day..
a smile can made me feel so calm.

smile= relief.
can I?

i just need a space..
I need to spill everything..
I need a place that I can throw it all.
I can paint as the way I love too.

Kalau bisa ku lakar ke kanvas hidup..
warna duka sentiasa terpalit..
berselindung disebalik warna pelangi..
mana mungkin aku bisa pisahkannya..

adat dunia hai diri..
tiada hari sentiasa cerah..
kadang diri sendiri mengharap mendung..
tak aci kan diri?
*tersenyum jua..walau pahit terasa*


rayu dalam hati..
jangan biar emosi melakar duka..
jangan biar biar palitan warna kelabu..
biar saja palitan ceria seindah pelangi..
jangan ada kusam dalam jalan hidupku...

hai diri..
mustahillah begitu..
jika kau inginkan diri dihabiskan seumur hidupmu dijalan dakwah...
itulah mainannya..
tiada bahagia 24/7 yang nyata seperti defenisi bahagia dunia..
tapi InsyaAllah..
defenisi itu memenuhi defenisi bahagia akhirat..
tabahlah hati..
pohon kekuatan dariNYA..
DIA satu-satunya..

teruskan menapak..
waau selangkah..
palitkan warna-warna ceria dalam menghadapi hari..
hari-hariku..
dijalanNYA..
itu pasti membuatku bahagia..
insyaAllah..


kuusir semua duka..
kuusir derita..
kerana tiada istilah derita dijalanNYA..

senyum..
dan senyum lagi..
kenapa berat untuk tersenyum..


aha..

sepuluh jari kususun..
ku pohon kemaafan dari semua..
andai bicaraku pesong dari tujuan..
andai bicaraku kosong..
aku bukan siapa-siapa..
hanya hambaNYA yang SATU

yang penuh khilaf dalam diri..

aku..
tidak sempurna..
kerana aku manusia..
aku bisa pernah menyakiti hati sesiapa..
aku pernah mengguris hati sesiapa jua..

...

..
.

bicara tidak akan pernah berakhir..

sentiasa bersahutan di dalam hati..


*doakan aku dan teman-teman dipermudahkan urusan menjawab peperiksaan.
aku mengharap doa...

Ilahi Ya Rabbi..
Allahummaghfirli..waliwaalidaiyya..warhamhuma, kamarabbayani soghira..

' Ya Allah..ampunilah dosa kedua ibu bapaku, kasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihani diriku sewaktu aku masih kecil..'

^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger