::sayangsaya::

Saturday, April 9, 2011

SATU CINTA



SATU CINTA


Ku memohon dalam sujudku padaMU
Ilahi Ya Rabbi..kini ku rasakan ingin kembali padaMU..dalam sujudku..betapa hampirnya padaMU..
Ampunkanlah s'gala dosa dalam diri
Diriku yang hina ini..memohon agar diampunkan segala dosa..yang sedar atau tak sedar, yang sengaja atau tidak..sungguh! aku malu denganMU Ya Rabbi..
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku....... Keimananku.......
Hanya KAU yang mampu mengubah, atau meneguhkan pendirianku, keimananku..KAU lah pemilik mutlak hati ini. Tiada siapa yang layak memiliki melainkanMU..

Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah s'gala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku....... Keimananku.......

Ilahi Ya Rabbii....dengarlah rintihan hati ini..kadangkala ku rasakan hatiku mati..ingin saja aku pohon..gantilah hati yang baru buatku..moga aku bisa merasakan setiap denyutan itu bergema namaMU dipelusuk hati. Perit Ya Rabb..perit saat menghadapMU..hatiku kaku. hatiku bisu..tak mampu berkata Ya Rabb...sedangkan saat itu..insan lain mampu mengalirkan mutiara menyesali khilaf diri..tapi aku? hampa..ALLAHURABBI...kerasnya hati..degil..manakah getaran itu saat namaMU disebut??Allah...hati..apa yang telah terjadi padamu...diri..mengapa denganmu wahai diri..apakah perjalanan sepanjang 21 tahun sudah membuatkan dirimu bongkak dan takabbur??!??siapa kau untuk bongkak?!?siapa kau untuk takabbur!?! jawab pertanyaan ini seikhlas hati. Apa yang ada dalam benakmu hai diri?!?!!?


Engkau satu cinta
Yang s'lamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan

Mana mungkin aku meninggalkan CINTA yang dicari..memiliki cintaMU dambaan ku..seluruh usia kehidupanku mencari CINTAMU..kadangkala aku lelah Ilahi Ya Rabbi..aku lelah dalam perjalanan mencari..aku gusar..layakkah diri ini memiliki CINTAMU..sedangkan aku kadangkala ingkar padaMU..tapi aku cuba untuk tabah Ya Rabb..aku yakin..aku masih punya KAU..hanya satu tempat pengharapanku..hanya satu yang aku berharap..bukan manusia yang juga hambaMU..bukan siapa-siapa yang ENGKAU ciptakan..Ya Rabb...Allah...
Demi cintaku kepada-Mu
Walau seribu rintangan
Kan menghadang salam diri
Ku teguhkan hati ini
Hanya pada-Mu
Ku pasrahkan.......
Kuatkanlah diri ini menghadapi setiap ujianMU..jangan KAU biarkan aku terleka dengan duniawi...aku hambaMU yang masih mencari..setiap langkahku pincang..langkahku pastinya sumbang..tapi ku pohon..KAU pemilik segala sesuatu..moga diberikan kekuatan dan ketabahan menghadapi setiap satu ini..Aku pasrah..hanya padaMU...cintaMU yang ku cari...setiap detik..setiap saat..setiap waktu..cuma kadangkala aku alpa..sungguh..dalam sujudku..ku mengharapkan agar KAU mendengar setiap sesuatu ini..KAU pengharapanku..KAU tempatku bergantung..segala-galanya..adalah KAU Ilahi Ya Rabbi...Ya Rahman,,Ya Rahim...
Oh Tuhan .... selamatkanlah hamba ini
Dari segala fatamorgana dunia
Oh Tuhan .... jauhkanlah hamba ini
Dari hidup yang sia-sia


dari hamba yang penuh khilaf..ampuni segala dosaku..

^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger