::sayangsaya::

Sunday, July 5, 2009

~mereka_jiran_'tetanah'ku~

2 hari lepas memang aku hangin tahap tak engat..mau tak, aku nga lepak2 dalam rumah tetiba nek aku jerit2 panggil nama aku, aku neh memang xleh org panggil2 nm aku kuat2, ak xske..bising duh..

pastu aku kuar la, nengok ngape nya nenek aku yang sorg tuh, rupanya dia nga hangin ngan jiran tetanah aku, ala makcik kat belakang umah tu la..
entah..
pastu aku tengok dia nga mencangkul tanah kat situ, aku da rimas nengok dia wat keje camtu, nanti dia penat dia sakit...mula la nak bising, pastu dia jerit suwoh aku gi cangkul tanah kat tepi rumah tu nak cover air acar[ ayaq acaq tau kot..]..yg jiran setanah aku tu alirkan ke rumah, ada ke patut, air acar yg kotor tu dia orang alirkan ke rumah kita org..fail logik betol r..
hari tu mama aku da cakap, depa tu nak mintak buat longkang nak bagi air acar tu ke longkang utama..tp longkang tu nanti kire akan keliling umah aku lar, so then ma aku tak stuju la..ya la, umah kat atas tu bukannya banyak macam kat taman perumahan,setakat 2 biji umah je, air tu tak laju mana pun nak ngalir.. setakat nak buat longkang nak alirkan air acar diorg tu, at the end nanti kalo longkang tu da tersumbat diorg bukan nak cuci, nanti yang suffer bau busuk air longkang tu famili aku la, gila apa jiran setanah macam tu.xpaham aku..hangin betul hari tu..

memang hari tu, mulut aku da keluar macam2 sumpahan seranahan dah...dalam otak pk nk sue je jiran setanah yang macam tu, diorg dala alirkan air acar diorg tu ke tanah kitorg, pastu masa mama aku cakap diorg tak leh wat cmtu, diorg ckp kat ma aku,..diorg dA TADER TANAH nak buat longkang...mengong seh..tanah buat reban ayam tu ada, alir le ke situ. ni nak ke tanah org, tak malu ke,tak perihatin???!!!ala aku tAU diorg bkn kesah org, apa je nak buat diorg buat je, kalo la KARAM SING WALIA baca ni, aku teringin nak tau respon dia, yala ada jiran yang cruel tahap tak engat alirkan air kotor ke rumah jiran.

entah la, da penat aku hangin, tetibe teringat..uhuh? aku dah hangin tahap petala ke 8..adissshh,,,syaitan dah kuasai aku..dia da menang, arrgghhh!!!!nehi2...dia menang dengan buatkan aku hangin tahap tak engat kt jiran setanah aku, pastu aku pun duduk nak hilangkan rasa marah tu. tapi still agak susah..payah nak ilang geram tu,,sebab diorg da kacau keamanan famili ak..urghh!!!!geram2..

til today, kalo aku terdengar org atas tu bercakap sal tanah2 ngn org2 yg dtg umh diorg tu, aku mesti cpt2 keluar ke belakang, ak diri lelama kat situ..hahuha..nnt dia pun da tak citer sal tu..
sungguh sakit hati duh...geram gila..naseb tak gila..de ke pak cik tu cakap kat mama aku kata mama aku tak pk logik masa tak bagi dorg nk wt longkang...kejadahnye nk bg..BUSUK LAR...!!!!tatau ke..air tu..ugrhhh!!!!
dala2..
tamau sebut2..ske hati la dorg nk wtpe, kalo aku de power akn ku fire mereka2 itu..hahuha..tp skang nga pk..leh tak aku nak sue diorg..ngahaha..
the devil in me is coming..adusshhh!!
^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger