::sayangsaya::

Wednesday, September 11, 2013

Rant - 1 [Permai]



... bila jemari dah lama tak menaip. terasa kaku haih. Tapi tanpa pemula terus ketengahnya. Bijak.
Cumanya satu dua perkara. Nota kepala kaki badan semua untuk diri. Bila kita bermain dengan masa, fahamilah masa belum tentu menjadi kayu ukur matangnya kita. Hakikatnya pengalaman yang iya.

Bukan semua kita mampu naik mendaki macam everest. adakala kita akan turun juga ke lurah bukit. Sebab bekalan sekian dan sekian mencapai tahap kritikal. Jadi kena pergi cari sumbernya.

Permai menjadi guru terbaru. Mengajar bahawa hidup perlu pandai menghargai. Perlu pandai membawa diri walau kau anak mak atau ayah sekalipun. Sila bangun dan fikir secara matang. Walau usia kau sebenarnya boleh je aci berlakon macam kanak-kanak ribena. Tapi, tanggungjawab tu kau kena realize yang nanti DIA akan hitung satu persatu.

Permai tu ajar aku bahawa bukan sentiasa 'taman-taman sorga' tu dapat kita masuk dengan tanpa ada usaha nak cari dan bawak diri pergi menjengah. Kini bukan macam dulu. Dulu tak la macam kini.
Ceh. Ayat berbelit.

Permai tu ajar cara nak jadi matang. Walau tunggang terbalik juga nak mematangkan diri. Ya. Tengah bajet macam muda kerja dengan orang yang sepatutnya lagi matang dari kita. Tapi kita kena sedar, bukan manusia matang kerana angka. Tapi manusia matang dengan pengalamannya.

herm.
Random. Sebab berbuku lagi dalam hati.
Maaf. Nothing benefit you in this post.
May HE forgive me too.

*aku cuma nak kongsi, yang hidup bukan bed of roses walau kau rasa macam ya.
Dan bila kita dengan manusia, please jangan jadi judgemental amat.



^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger