::sayangsaya::

Thursday, June 16, 2011

Bicara saja



('__')
entah kenapa..malam ni rasa nak 'cheesy'.
rasa rindukan sesuatu.
rindukan ukhwah yang terbina masa lalu..
aku hilang dalam kelam mencari..
aku lelah lantas terperosok di ruang waktu..
apa yang ku cari dalam kelam itu?
mencari khilaf diri..

teman..
maaf..
aku bukan sahabat yang baik.
aku tak mampu untuk menjadi sahabat yang baik bagimu..
banyak tingkahku melukakan hati mu..
banyak tingkahku melekatkan paku-paku dihati kecilmu..
aku bukan teman yang selayaknya bersamamu.

teman,
satu saat hati ini lelah mengadu,
selalu mengecil hingga rasa berasa perit,
tapi aku tak mampu luahkan tika bicara,
kerna itu bukan aku.

saat pernah rasa tersisih tika dalam perjuangan,
saat pernah rasa tersisih dalam ukhwah..
lantas diri ini kupaksa habisan..
refleksi tingkahku..
yaaa..
hakikatnya..
khilaf diri ini..
aku tak mampu meluah rasa,
aku tak mampu berkongsi rasa..
ada tembok terbina antara kita..
walaupun luarannya mereka melihat ukhwah kita sangat hebat,
mereka melihat ukhwah sangat manis..
maaf..
aku tak mampu merasanya..
mungkin..
masanya..
aku perlu berpergian..
koreksi diri..
maaf bila aku mengundur diri..
kerana..
aku tak bisa menghadapi selagi ada rasa ini..
bukan diri tak rindu padamu sekalian..
tapi ada rasa meningkah untuk mengekspressi..
ada pedih tiap kali bersua..
aku tak mahu..
nda perlu ada paku yang lekat di hati lagi..
biarkan saja hati ini saja yang merasainya..

teman,,
sepanjang perjalanan ukhwah dan tarbiyah ini,
seribu satu kemaafan ku pinta..
maafkan diriku andai telah melekatkan paku-paku dihati kecilmu sekalian.


berpergian,
itu terbaik buat seketika..
seketika cuma atau selamanya..
hanya DIA mengetahui..
tapi...
aku rindukan kalian itu sebenarnya..
gelak tawa, gurau senda..
pengubat rindu tika ia bertamu..


sungguh..
pedih...
teman...


^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger