::sayangsaya::

Wednesday, November 17, 2010

Tribute buat Wan

hurm.
tiba2 mahgrib tadi teringat arwah Wan.
it has been for ages Wan kembali ke rahmatullah. dah hampir 15 tahun Wan kembali, tapi rasa macam baru je semalam jumpa, tengok Wan makan, tengok Wan baring. Seingat aku, Wan tak pernah marah aku teruk-teruk. Wan selalu bawa aku pergi mana-mana. Aku memang suka jalan-jalan dengan Wan, tapi sayangnya banyak perkara aku lakukan dengan Wan yang tak mampu ku ingat.

Aku tinggal dengan Wan since umur aku 44hari. Since that, Wan dah jadi macam ayah aku la kot, seriously too many thing i couldnt remember between Wan and me. sangat sedih...

Perkara yang sangat aku ingat, Wan bawakan kek birthday yang besar ke tadika sebab aku meraung nak jugak celebrate birthday kat tadika. Aku dah tak ingat kek kartun apa, doraemon perhaps. dan sebab kek tu la jugak aku meraung, sebab ada orang nak usik kek tu before kelas tadika bermula. Entah la..pastinya Wan pun tunggu aku sampai kelas mula.

Wan layan je permintaan aku, apa je minta, insyaAllah dia tunaikan..mintak la mainan apa, nanti dia belikan, tapi satu je aku tak boleh minta..aku tak boleh minta anak patung. Wan tak bagi. Wan kata nanti kat akhirat patung mintak nyawa. wan...wan sampai hari ni aku ingat. cuma aku nakal..after Wan takde, aku pujuk tok suruh belikan. takpun beli je senyap2..takpun mama belikan.
nakal2..sampai berlambak-lambak patung tercampak atas bumbung rumah. Masa Wan ada, dia banyak belikan aku mainan masak-masak..katanya, orang perempuan kena belajar masak. Aku pun, boring la..asyik-asyik masak..lastly, aku mintak Wan belikan set masak-masak yang besar kat kedai apek tokey emas tu. Complete set. Dapat. Tapi seminggu kemudian, hilang segala..huhhu..

Wan tukang buat rumah. Tapi buat yang lain pun dia terer jugak. Wan ada buatkan buaian, buaian besi tu sampai sekarang masih bertapak kat rumah, kinda berkarat, tapi still boleh dinaiki oleh cucu dan cicit Wan sampai hari ni. Ada jugak Wan cuba buatkan aku kuda mainan. Tapi not really in shape of kuda lah..sebab...tak sempat siap pun kuda tu..Wan da takde...sedih..since that, selalu naik, walaupun tak siap. Tapi masa tu, tatau rasa sedih or watsoeva.sebab masa tu masih kanak2 epal yang tau main ja..

Dulu, aku selalu ikut Wan pi pekan Kuah, Wan bawak pi jalan2. Cucu paling manjalah kot. Semuanya Wan bawak. tapi...yalah..dah aku ja yang ada kat rumah tu..cucu lain semua dengan mak ayah aku, bapa2 dan mak sedara aku..aku je yang tinggal dengan Wan. of course paling rapat. ...

...
........
............

aku dah tak dapat ingat lagi kisah aku dan Wan. semuanya dah masuk bawah level bawah sedar. Memori ada, tapi sukar diingati. Aku tak dapat dengar lagi suara Wan, lansung tak dapat ingat macam mana suara Wan cakap dengan aku..last thing that i could remember 'bout him, masa pemergian Wan..
Wan pergi tak kembali..aku tak pernah nampak Wan sakit, aku selalu nampak Wan baring, tapi selalunya lepas balik dari kebun, tapi satu hari tu, aku tak nampak Wan pi kebun, tapi aku nampak Wan dah baring dulu..Wan baring kat tempat aku selalu menyorok dari tok, Wan baring kat tempat aku selalu main masak2..Wan baring tepi almari, ramai orang ada, tapi aku tak nampak sapa..
yang aku tau..aku nampak Wan kena bungkus..sebelum bungkus, ada orang suruh aku pi tengok Wan, masa tu aku tatau apa-apa..aku tengok biasa ja..tapi hari ni, aku sedar..Wan baring Wan nak pergi terus. Wan dah tak balik...

Maaf lah pada anda yang membuang masa melayan n3 saya. tapi n3 ini khas untuk Wan saya. Saya sangat rindukan dia..dia yang terlalu dekat dengan saya, mungkin n3 ini tiada apa-apa makna bagi anda..tapi bagi saya, itu kenangan saya..

Moga Allah ampunkan dosa-dosa Wan dan tempatkan Wan bersama orang-orang beriman. Moga roh Wan sentiasa dicucuri rahmatNYA.

Wan..
cucu Wan ni dah tak main anak patung lagi..
cucu Wan takmo nakal lagi.. janji...

......


sebab tu bila nampak atuk tua kena tinggal atau dibuang ke rumah kebajikan,saya sangat sedih..saya teringatkan Wan..sangat2~..

^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger