::sayangsaya::

Tuesday, September 15, 2009

..::diakhir ramadhan ini::..

assalamualaikum~

herm nak share sikit. hari tu ada terdengar kat al kuliyah..dato dr.fadzillah kamsah one of the panel..

ada la berbincang tentang ramadhan ni.its all about this lovely ramadhan kareem. hari tu ada la sorang hamba Allah tanya kat Al Kuliyah. bagaimana kita nak tau malam tu malam Lailatulqadar, apa tanda-tanda dia..

[sorry ayt ni bukan la sebijik sejibok mcm doc ckp.]

" sbenarnye kita tak yah sibuk-sibuk nak kejar nak nanti malam2 tertentu je, tetapi sebaliknya kita berdoa la kat Allah supaya dgn kasih sayangNYA dia bagi kita peluang utk bertemu dengan malam lailatulqadar.setiap hari setiap malam tanpa mengira malam2 ganjil sahaja."

" kita jgn la terlalu mengharap utk berjumpa dengan air yg menjadi ais batu tetibe except yg kt dlm fridge tu. tak yah la duk tengok2 kot ada pokok yg bersujud kat luar rumah tu..daripada kita tunggu macam tu baru nak beribadat..baik kita tunggu sepanjang kita beribadat."

betol kan?
mentaliti masyarakat kita mostly macam tu, malam2 ganjil je yang akan solat betol2..ibadah berlipat ganda. erm..bukannya tak boleh..boleh je..tapi lagi bagus kalau setiap malam ibadat berlipat ganda..ramadhan dan kita tidak kekal. kedua-dua nya datang dan pergi. tapi sekurang-kurangnya kita masih tahu yang Ramadhan tu akan sentiasa datang...cuma kita je yang tak pasti sama ada akan bertemu lagi dengan Ramadha itu atau tidak.[ni peringatan utk diri sendiri jugak..(^^,)v]..

erm stakat ni dulu..berbuke dah ni..kang malam kalo sempat panjang umo kita sambung lagi ey..
salam..
^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger