::sayangsaya::

Wednesday, June 10, 2009

..C..H..E..R..I..T..A..

09 June 2009…

Hehe…hari ni terlebih rajin. Ada banyak sangat story mory bila dah lama away dari blog terchenta.

Masa 5 june hari tu, ak dah belayar ke tanah besar. Kan masa tu dah tak kerja, so agak riang ria gumbira la nak ikut ma pergi kenduri kendara. Herm...entah la kena sampuk ngan apa yang tetibe tengen sangat nak mengikut ma pergi kenduri kat sana.

Pagi tu, jejak je kaki kat dalam feri, tetibe tringat time dulu dok blek dari medan gopeng ke stesen kangar, pastu tido umah pak long n next day blek pulau nek feri. Tersengih sorg-sorg la tringat zaman dolu kala. Dan negeri PERLIS pun banyak ceritanya. Cerita dari form 4 hingga form 5...di MJSC terchenta. Dan kisahnya tentang hamba Allah yang seorang. Walaupun bukannya berlatar tempatkan Perlis persahabatan tu, tapi asalan tuan punya badan dari sana.

Entah la, mungkin pemergian ke Perlis kali ni nak bukak lagi satu cerita, mungkin ya...mungkin tak. Kalo diikutkan otak yang tak betul niat awal tu nak mencari...mencari yang hilang. Aha...faham je la. Memang tak waras pun. Logiknya memang takkan jumpa. Ke satu daerah di perlis..[ padang besar]...memang besar dan tak tau mana nak shoot. Dan akhirnya ~ku-che-wa~...hahaha...kesian.

Tapi tak apa, walaupun apa yg dicari tak nmpk dan jmpe…tp ada bende laen jugak jmpe..famili yg dekat tapi jauh, dekat kalo dgn ma, jauh bila ngn aku. 5 jun tu, aku ke padang besar, g umah mak sdare..[tatau pangkat dia cemana..] ..tapi sepupu2 ak panggil mak lang, ak pun tibai je. Herm masa kat umah dy tu, mmg aku tatau nak bwk diri, terasa cm trasing pun ad sbb.. disekeliling aku semuanya cucu TOK PUTEH dan aku lah setunggal dan stunggulnya CUCU TOK KARIM. Kenapa? Sebab aku cucu tok karim la.
Mama anak Tok Puteh, ayah anak Tok Karim, aku anak ayah dan mak, tapi anak angkat ma...so, kalo camtu...buleh ke kire aku sebagai cucu angkat Tok Puteh? Ahahaha...tatau la. Terpulang la macam mana dia orang fikir aku ni. Memang ni kali pertama aku jumpa kaum kerabat sebelah sana. Terlupa terus kisah orang padang besar yang dicari. Sebab dah terjumpa kisah padang besar yang baru.

Kat umah Mak Lang, memang aku alone and lonely, naseb baek ada sorg adek sepupu yang sorg ni, baek hati beramah mesra ngan aku, hahaha..dia expect ak ni form 4 or 5..alahai..da lama aku tinggal zaman tu la...named AYU nama betol dia kurang ingat. Agak pening nak mengingati salasilah sebelah sini w/pun berkali-kali si AYU ni gitau aku, orang tu anak sapa, dia anak sapa, tinggal kat mana. Hahaha..sorry le mere kezen he..
Herm, petang kenduri tu aku memang baek habes..pakai baju kurung for half day..( eceh..gaya macam tak pernah pakai baju kurung kat luar, yg g kuliah hari2 dulu tu apa?..)hu~...

Sebab tatAu nak buat apa, aku pun teringin nak jln2..umah Mak Lang kat sebelah stesen kete api padang besar je, seronok betol aku bila si Ayu tu bawak aku pegi lepak kat tangga kat ujung alam ngadap ke stesen tu. Best tau angin kat situ, setara ngan angin pantai...












Nampak la kontena yang bawak barang dari hatnyai dan segala bagai.


Pastu, next day, balik je kenduri malamnya, mere kezen he buat barbeque. Huhu~ sangat riang ria gumbira,malam tu baker ayam, udang,sotong, sosej, jagung ngan segala bagai.

NEXT DAY NYER..PEGI UMAH KENDURI NAK JEMPUT PENGANTIN PEMPUAN...MAK DATUKK.Umah dy stay tu umah kayu..CHUMEL ak ske giler..
mnarek..
nak nek tangga cm okey...tapi bila pijak..hu~..
cheq gayat pulak..tapi cover..ahaha..
ada mmbe kezenku disana..(^_~)


ni la umahnyer..chumel..kat bendang..tenang je..


best..best..best..

^SUKA^
www.tips-fb.com

0 comments:

Post a Comment

terima kasih,
conteng lagi nanti ya;)

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

::COMPLETEd::

Powered By Blogger